mandag 31. oktober 2011

Ukestart - tenn ett lys.

Hei!

I helgen var jeg innom Ølen møbel,og de hadde fått de fiine nye duftlys fra TineK med herlig duft av hvit te og ingefær. Jeg måtte ha ett, for er det noe som er koseligere enn å tenne lys på en regnfull mandag? Tror ikke det! *smiler*


I dag kommer endelig min kjære mann hjem fra Dublin, og det skal bli fint. Elena gleder seg mest til å se om han har kjøpt noe til henne, og til å drasse han med seg fra hus til hus for å feire "Hallowiiiiin"! Ikke ante jeg at hun hadde fått med seg at det var Halloween i  dag, men vi får ta en liten tur i nabolaget da, dere er herved advart naboer! *ler*

Bokstavene holder stand her i huset, til stor glede for 2 åringen som har sett "Lesekorpset" på nrksuper, og går rundt å peker : "Boksat"!


På torsdag reiser jeg til Oslo på Hviit sitt førjulstreff, og det gleder jeg meg veldig til! Det er så lett å glemme å ha litt egentid når du har blitt mamma. Det går i jobb, hente barnehage, lage middag, vaske klær, planlegge hva vi kan finne på med ungene i helgen osv..
Og jeg er dårlig på å tenke at egentid er viktig!
Tid til bare å være Silje, ikke bare mamma. Jeg elsker å være med ungene mine, men denne Osloturen blir nok ett positivt pusterom for meg, etter en travel sommer og høst både hjemme og på jobb.
Som sykepleier gir du veldig mye av deg selv til andre, det samme når du er mamma. Men tar du ikke vare på deg selv, så har du lite å gi andre. ( Det er ikke ofte jeg er så personlig på bloggen, men dette syns jeg er litt viktig).

Er du flink å gjøre noe kun for deg selv?

Ha en fin mandag!

19 kommentarer:

  1. Nå har jeg ikke vært mamma mer enn 3 mnd så jeg merker det ikke like godt...enda...
    Men tid for seg selv skal man unne seg uansett hva:) Kos deg i dag i morgen og helt fram til din egentid;)
    Vi ses på torsdag! Jeg gleder meg!

    SvarSlett
  2. Mmm, synes jeg kjenner duften helt hit til France, eeelsker nemlig duftlys:)

    Veldig viktig med egentid synes jeg. Jeg prøver å ha egentid minst en gang i uka, men det er jo ikke alltid like lett å få til.
    Kos deg på førjulstreff, skulle ønske jeg kunne være med!
    God mandag!
    Klem E

    SvarSlett
  3. hei :)

    dette var eit veldig fint innlegg! nå når eg er heime i permisjon, blir det litt egentid medan klompen søv, men når eg byrjar å jobbe lurar eg på kvar eg skal finne tid til slike stunder...

    så heldig du er som skal på førjulstreffet, det blir sikkert heilt supert!! og velfortjent :)

    Ølen møbel, ja. eg sa faktisk til mann min i går kveld at no må me snart ta oss ein tur dit. ser ut som dei har sååå mykje fint :)

    ønsker deg ein fin-fin dag

    -klem

    SvarSlett
  4. Så gøy å finna innlegg om ØLEN på blogg ;)
    Ølen Møbel ja - må nok innom der neste gong eg er heima og,..veldig masse fint der !

    Koselig innlegg - viktig å bli minna på at ein treng aleinatid av og til !
    Eg er heller ikkje så flink til det, men sant som du seier at me har ikkje mykje å gi til andre om me ikkje tar vare på oss sjølv.

    Høyrtes FANTASTISK ut med Oslo-tur og førjulstreff, kosa deg MASSE :)
    (eg skal til Oslo om 17 dagar *GLEDE*)

    Ønsker deg og dine ei fin, fin ny veka
    - og GOD TUR på torsdag!

    Klem Birgit

    SvarSlett
  5. Jeg har en liten en på ni måneder, og har enn så lenge ikke hatt store behovet for egenpleie, ut over at jeg veldig skjeldent unner meg en hel time på badet og føler meg veldig jålete. Det kommer kanskje en gang i tiden, men akkurat nå er det mer en nok for meg. Halloween, eller alllehelgensaften er en fin kveld for lystenning. Det har jeg skrevet litt om på min blogg også. Håper dere koser dere med Hallowiiiiin feiring med den lille kloke. De fanger opp mer enn man tror. :)

    SvarSlett
  6. Herlig å kunne gjøre noe helt selv - en tur til Oslo høres helt topp ut!!! Nå er barna mine nokså store - så jeg får mer egentid i hverdagen også nå!! Deilig! Disse duftlysene har jeg også lyst til å prøve!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  7. For et fint innlegg, Silje...
    Nydelig lys og tøft gevir.
    Og når det gjelder egentid er jeg bare så enig :)
    Skulle vært enda flinkere på det...
    Tenk at du skal til Oslo på torsdag! Heldige du...
    Garanter velfortjent ;)
    Ha en fin uke!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Hei Silje!

    Tusen takk for en super blogg - er innom hver dag :)

    Veldig viktig med litt alenetid, og bare være seg selv. Herlig med en tur, kos deg masse og NYYYYYT :)

    Ver hvor etterlengtet det er av og til. Har ei jente på snart 5 og ei lita på 1,5 år.

    klem

    SvarSlett
  9. Heisann!

    Så sant så sant det du skriver! Er sykepleier og småbarnsmamma selv, og får nesten dårlig samvittighet hvis jeg gjør noe fin alene, bare meg! Men du så viktig det er!

    Heldige deg som skal til Oslo, kos deg masse!

    Klem

    SvarSlett
  10. Herlig med nye lys;)
    Det der ønsker jeg meg og ♥
    Så kos at du skal på førjulskosen hos Hviit!
    Det skal jeg og, så da sees vi der;)

    Klem Line

    SvarSlett
  11. Ønsker deg en fin uke.. Lyset dufter sikkert like godt som det er fint:)

    Kos deg på førjulskos hos hviit- Klem

    SvarSlett
  12. Egentid er absolutt viktig selv som småbarnsmor, det er viktig for at man skal kunne være god mamma syns jeg :)

    Jeg skal også til Hviit på torsdag, så jeg gleder meg til å hilse på :)

    Klem

    SvarSlett
  13. Det er så koselig hjemme hos dere, det lyse tenkte jeg at jeg skulle kjøpe også, men må lukte på det først.. Vi sees til torsdag da, det blir koselig.. jeg bor faktisk i samme kommune som Hviit.

    Ha en fin kveld..
    klem

    SvarSlett
  14. Jeg har også bestillt meg slike lykter- skal hente de hos LInda på treffet! :)

    Gleder meg sånn til å møte deg vennen! Gleder meg også til å bare være Jorid :) Klem

    SvarSlett
  15. Ser det er flere som har oppdaget Ølen Møbler:) De har jo såååå mye fint der! Dropper stadig innom på vei til/fra hytta på fjellet. God tur til Oslo, skulle gjerne ha vært der selv. Egentid er VIKTIG! Skal til Oslo på venninnetur om 3 uker:)

    Hilsen Sofie

    SvarSlett
  16. Fint innlegg og herlige lys. Ser frem til Førjulskos på torsdag og gleder meg til å hilse på deg!

    SvarSlett
  17. Hei!
    Såg deg i Vi bygger nytt, og då såg eg at me gjekk på Vardafjell saman for 10 år sidan. Kan det stemma eller?
    Ja, når ein har ungar er det kjempeherligt med tid aleina, eller med vaksne ein sjølv vel å vera med :) Kos deg i Oslo!

    SvarSlett
  18. Fint lys, elsker dufteys:),
    herlig innlegg, det er sååå viktig med litt alenetid, kos deg masse i oslo, høres helt kanon ut:).
    Jeg skal selv til københavn på jentetur i helga,
    fantastisk:).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  19. Hei Silje!

    Du er ein av dei heldige vinnerene i give-awayen min :) Seks sommerfuglbilder er dine :)

    Klem fra Synneve

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate