lørdag 19. mai 2012

DIY - skrivebord til barnerommet

Hei!


Naboen bygger terrasse, og jeg spurte pent om å få litt resteplank. Jeg hadde nemlig lyst å lage ett liten skrivebord til Elena. Heldigvis fikk jeg ja, og i går ble det litt saging og skruing.
Jeg skal vise dere litt i dag, men jeg mangler en del på det, så resten kommer med nok mandag.


Jeg brukt en enkel fremgangsmåte;
3 planker til toppen og 3 planker på sidene. Her ser dere jo bare 2 da.. Men tenk 3! Hehe.



På midten under (mot gulvet) har jeg en planke for å stabilisere, og under selve toppen har jeg en liten firkant for å holde toppen sammen.
På bildene ser dere det nesten ferdige resultatet, som sagt mangler den 3 planken. 


Skrivebordet må pusses og males, og det helt ferdige skrivebordet kommer med fremgangsmåte så snart jeg er ferdig. :)

Ha en flott kveld!


Ps! Fikk vite av en oppmerksom leser at trykkimprignert materiale ikke skal brukes inne, så da må denne ut på terassen. Så om du skal prøve deg på en slik, så kjøp ubehandlet terasseplank. :)

17 kommentarer:

  1. Sååååå herlig, og billig :) Du er en så flott inspirasjonskilde!!
    Fin lørdag til deg.
    Klem
    Tone

    SvarSlett
  2. Så FINT det blir!!
    Takk for alle de flotte DIY'ene du deler :)
    Fortsatt god helg til deg! Klem fra Toril

    SvarSlett
  3. Så fint! Gleder meg til å se resultatet:)

    ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Jeg ble superinspirert..og satt mannen min på ide'en ( ja, jeg er ikke av typen som tar fram drillen selv...) til når vår jente skal få seg stor-jenterom nå når hun begynner på skolen ( står nok ikke klart i august, men..).

    Du er flink !

    SvarSlett
  5. Nydelig jente og kjempefin bord!! Elsker aller detaljer!!

    Ha en fin kveld,
    Vicky

    SvarSlett
  6. Så lurt, og så KUL den ble!!
    Flink du er:)

    ha en fin fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Så flink du er, det ble kjempefint :) Fikk lyst å prøve meg selv.. Skrivebordet passer perfekt til en 4 1/2 åring. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  8. Kjempefint!
    Så flink du er :)
    H EN FIN KVELD!

    SvarSlett
  9. Hei!
    Billig og enkelt- det er ofte det beste! Så flott d ble, hun ble nok veldig fornøyd ser d ut som!

    Ha en flott helg videre,
    Klem R

    SvarSlett
  10. STILIG!

    Så flink du er til å bare kaste deg rundt å lage det du har lyst til... Misunner deg den evnen.. blir mye med tanken her;-) Hihi!

    SvarSlett
  11. Så kult!Tusen takk for tips-jeg står nemlig også og trenger skrivebord til eldstemor her hjemme ;-) Kanskje det blir en Silje-vri ;-)
    Tusen takk for inspirasjon enda en gang!

    SvarSlett
  12. Kjempestilig! Flink du er :)
    God søndag til deg og dine :)
    Klem Camilla

    SvarSlett
  13. Så utrolig kult :)
    Du er jammen en kreativ sjel.
    Flink du er :)

    Ha en fin søndag

    SvarSlett
  14. Hvis dette er trykkimpregnert trevirke (det ser slik ut) må du ikke ha det innendørs. Det er satt inn med flere giftige stoffer, og inne er det ikke nok lufting. Ville aldri satt inn på et barnerom. Trykkimpregnert materiale er så giftig at det ikke er lov til å brenne en gang!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, takk for den informasjonen!!
      Det ante jeg ikke!
      Da får jeg ut å kjøpe nye, bedre planker i morgen.
      Tusen takk for kommentaren.

      Slett
  15. Kjempetøff!! Så flink du er! Elsker slike prosjekter kjenner jeg! Nettopp slike påfunn skaper et personlig interiør som ikke alle andre har:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate