søndag 20. mai 2012

DIY- lampeskjerm!

God morgen!

Jeg har hatt lyst å lage en ny lampe i stuen, og siden jeg har endel kurver så kunne jeg like greit bruke en av dem.
Tine K er jo favoritten når det kommer til kurver, og jeg kjøper som regel med meg en når jeg er hos Anita på Ølen Møbel. 

Her er fremgangsmåten:

Du trenger ett par lengder med tynn ståltråd og en kurv (off course).

Jeg har brukt den ferdige ledningen fra forrige lampe.
Så er det bare å feste ståltråden på kryss og tvers slik at du får en liten åpning i midten.


Fordelen med ståltråd er jo at du kan justere den underveis når du henger opp lampen.


Tada, ferdig!


Ha en flott søndag!

24 kommentarer:

  1. Så bra det blei, Silje! Såg nokon som hadde brukt ei slik i enno større str og spraymala den svart, steintøft :)

    Ha ein deilig søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Svart? Wow, det er sikkert kult!
      Har du link?

      Slett
  2. Veldig stilig.Jeg har har gjort det samme, bare med en stål søppeldunk:)

    SvarSlett
  3. Så utrolig kul!!:)
    Ha en fin søndag!;)
    klem klem

    SvarSlett
  4. Kjempefin!! ha en fin dag
    klem Hege

    SvarSlett
  5. Kjempe kul!! Det er jo så fint med korg:) Holder faktisk på å lage lampe jeg også, trenger bare bittelitt hjelp av mannen først tihi, så er den snart oppe:)

    SvarSlett
  6. Men så fin:)NU blev jag sugen på nåt liknande jag med.
    Kram Kristina

    SvarSlett
  7. Så stilig! :) Kjempefin!!

    Fin dag videre søte!

    KLEM

    SvarSlett
  8. Så flink du er! Den ble kjempefin :) Takk for god inspirasjon :)

    SvarSlett
  9. Du är så påhittig och duktig :)

    SvarSlett
  10. Veldig fin lampeskjerm!
    Og så enkelt å lage selv :)

    SvarSlett
  11. Åhhh som Tine K sin;) superfint, Silje!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, har Tine K også en sånn? Stilig!
      Det har jeg ikke sett. Har du link:)

      Slett
  12. Kjempestilig kurvlampe! Du er jo virkelig DIY-dronningen altså; herlige gjør-det-selv forslag du viser!! Her er det ikke mangel på idéer; mer på gjennomføringsviljen (og TID)... Beundringsverdig at du bare setter i gang, lissom ;-))

    Fin søndagskveld til deg!
    :-)

    SvarSlett
  13. Kreativt! :) Det ble råfint! Denne ideen tar jeg med videre, takk for at du deler!

    KLEM

    SvarSlett
  14. Den ligg klar til å brukas på same måte her. Takk for opphengstips. Det var der det stoppa litt opp her ;-) Kjempe tøff!

    SvarSlett
  15. Så stilig! Jeg blir så inspirert av alle dere flinke damer som drar igang med det ene prosjektet etter det andre! Ha en fin uke, klem :)

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate