lørdag 11. februar 2012

Nytt spisebord til under 500kr?

Hei!
Jada, mitt i jobbehelgen min skal det lages nytt spisebord. Hehe, når jeg får noe for meg så må det skje kjapt! 2 bomturer til Biltema for å kjøpe (alt for høye) bordben ble det, og til slutt brukte vi bukkene fra skrivebordet, og de var perfekt i høyde. Disse blir bare midlertidig, for kjekke svigers skal svinge innom IKEA neste uke.



2 nye spigerstoler fra Living kjøpte jeg brukt gjennom finn.no



Spisestuebord:

Jeg kjøpte 6 planker på 180cm, og 3 på 50 cm på obs bygg = 134 kr.
Bordben blir kr 130 (65 per stk)
Beisen (drivved)koster ca 200kr.
Tilsammen: 464 kr for ett spisebord.



Jeg fulgte oppskriften til Nina med bloggen Stylizimo.
Kjapt forklart; legg plankene på siden av hverandre, skru de 3 korte plankene på tvers (en i hver ende og en på midten). Skru faste bena, og puss bordet godt. Beis deretter med valgt interiørbeis, jeg brukte drivved.

Så da er vårt gamle spisebord tilsalgs, med 6 stoler, for 500kr, om noen vil ha det . :)

Ha en fin dag!
Ps. I kveld trekker jeg en vinner av giveawayene!

23 kommentarer:

  1. Kjempe stilig! Å så kjekt å ha et du har laget selv.

    Så fine de er de lyseblå mano koppene.

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  2. SÅ utrolig stilig! Er det ikke typisk at man setter igang med de største prosjekter når man har det travelest eller er på jobb =) Superfint ble det! Og heldigrisen som fant de stolene på FInn =)

    SvarSlett
  3. Wow, KJEMPEFINT! Og så gøy å ha laget det selv!

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  4. Åå, utrolig lekkert ble det! Fikk lyst til å snekre noe selv jeg nå:) God jobbehelg til deg, jeg er i samme båt:)

    SvarSlett
  5. Så stilig! Skal prøve å lage noe sånt når våren kommer jeg også

    SvarSlett
  6. så utruli stili!! :)

    500 kr for spisebord med stola va nu ikke høye prisen!
    Tenke du får solgt det temmelig fort :)


    GOd helg.
    Klæm Trine

    SvarSlett
  7. Utrulig stilig!
    Kjekt å kunne lage timg sjølv :)
    Er så heldig å ha ein snikkerpappa -
    så det skjer nok at han får litt "rare" tlf innimellom for ting
    døtra vil ha hjelp til ;)

    Ha ei fin helg vidare :)

    SvarSlett
  8. Så fint det ble, Silje! Må si det har gått unna :)

    God lørdag!
    klem Nina

    SvarSlett
  9. Så utrolig fint det ble! Lekkert! :)

    Ha en fin lørdag!

    Klem Lene

    SvarSlett
  10. Du er god på DIY du....kjempe fint!

    SvarSlett
  11. Så tøft! Utrolig bra:)
    Kaja.

    SvarSlett
  12. Så fint det ble!
    Har så lyst til å lage lignende selv, men får meg ikke til å selge spisestua....enda;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  13. Du er rask i vendigen må jeg si.) Fint bord! Når er det fabelaktig treff forresten? Er det flere som skal fra "vår region" som du vet om? Skulle også hatt en tur på IKEA...

    SvarSlett
  14. Kjempe fint, Silje!
    Passet kjempe bra inne hos dere.
    Ha ei super helg!!
    Klem

    SvarSlett
  15. Kjempekult!
    Og så gøy og ha laget det selv:)
    Elsker stolene og ♥

    Ha en fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  16. Så tøft det ble!! Flinka! :)

    GOD søndag til deg! KOS deg! Klemmer

    SvarSlett
  17. Så fint det ble!
    Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  18. Nydelige bordet!
    Jeg har tenkt å snekre et slikt for å ha på verandaen. Har veldig lyst på et til kjøkkenet også men mannen mener vi må slite ut det vi har først...
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  19. Nydelige, nydelige "crispy" kontraster! Likte spesielt telysholderne i betong! Ønsker deg og dine en flott helg!
    Turid

    SvarSlett
  20. Nå har jeg handlet inn og skal lage et lignende spisebord. Men hvordan festet du bukkene fra IKEA? Synes det blir litt vel risky å bare la bordplata hvile oppå..
    Line :)

    SvarSlett
  21. Hej!

    Jeg leder efter et spisebord og stole i Danmark, og har godt set de "metal"stole, du har på billedet - må jeg spørge, hvor de er fra?

    Bedste hilsner Michela

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate