mandag 20. februar 2012

Middagstips; Kyllingsalat med mozzarella, valnøtter og cherrytomater.

Fristende overskrift?
Salaten fikk jeg smake på bloggtreffet for noen uker siden, og det var fine Sofie med S som hadde den med seg. Jeg måtte be henne om oppskriften slik at jeg kunne lage den til mannen.

Her er min fremgangsmåte;


Til 2-3 personer trenger du:
3 kyllingfileter
2 ferske mozzarellaoster
2 never valnøtter
1/2 kurv med cherrytomater
Salat som du liker (jeg liker hjertesalat og isberg)

Dressing jeg brukte her er ferdigblandet balsamicodressing som jeg kjøpte på Kiwi, rett og slett. :)

1) Strimle og stek kyllingfiletene. Krydre med salt og pepper og gjerne litt kyllingkrydder. (la avkjøle litt)
2) Kutt salaten og del cherrytomatene i 2.
3) Skjær eller riv mozzarellaen i middels store biter.
4) Bland godt sammen alle ingrediensene, og drissle litt dressing over.

Serveres med litt godt brød, eller baguetter.


Caspian ønsker en dinosaur-fin-uke!



2 kommentarer:

  1. Den salaten ser kjempegod ut!
    Deilig når noe som er sunt også kan være godt!
    Takk for tipset!
    Denne skal jeg prøve, jeg elsker valnøtter - gleder meg..

    Ha en fortsatt fin dag :)

    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Mmmmmmmmmmm fristende! Denne MÅ lages! Tusen takk for tips

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate