lørdag 23. april 2011

Kylling med bacon&soltørkede tomater.

Hei!
Innom en liten tur for å oppdatere litt. Vi nyter fridagene, og ikke minst det herlige været!
Litt kjipt at lillebror er forkjølet, men han er heldigvis bedre i dag.

Jeg tenkte å dele ett middagstips igjen, her i huset er vi glad i kylling så det gjelder å finne på nye retter etterhvert. Denne er superenkel,og veldig god!

Kylling med bacon&soltørkede tomater.

4 personer.

4 kyllingfileter
1 pakke strimlet bacon
4-5ss soltørkede tomater i olje. (Jeg kjøper den fra Rema1000).
Salt&pepper

Skjær filetene i passende stykker, du kan steke dem hele, men det tar lengre tid så jeg pleier å skjære hver filet i 3 deler.
Krydre dem godt med salt og pepper, surr en skive bacon rund hver bit og legg dem i en ildfast form med skjøte ned.
Drissle litt olje fra tomatene over, og dryss 4-5 ss soltørkede tomater over.

Stekes på 220grader, i ca 15-20 min, til kyllingen er gjennomstekt.

Serveres med hot hjemmelaget tomatsaus, ovnsbakte amandine poteter eller pasta.


Ha en fin påskeaften!

3 kommentarer:

  1. Takk for hilsen hos meg, de er søte muffinsene- jeg mener oppskriften finnes på dropsdesign.no
    Maten så deilig ut denne retten skal jeg prøve er så gøyt med noe nytt, så del gjerne fler oppskrifter. Nyt resten av påskedagene, klem

    SvarSlett
  2. Åh det så godt ut!!:) som det frista !

    Klem!

    SvarSlett
  3. Hei, og tusen takk for at du vil være med å give away'en min:) Trivelig blogg du har, gleder meg til å følge deg videre:) Skal prøve å lage kyllingretten din ved første anledning- så veldig godt ut:)

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate