tirsdag 26. april 2011

Kopi eller ekte vare?

Flere bloggere, deriblant FruFly har tidligere skrevet om denne "trenden" innen diverse møbelkjeder, der de ganske åpenlyst lar seg "inspirere" av designermøbler.
Det er sikkert ikke ett nytt fenomen, vi ser det jo ellers i klesbransjen også, der billigkjedene inspireres av de store designerene.

Jeg har selv kjøpt spisebordstoler fra Living, som er ganske like Kartell sine "Ghost"-stoler, til en mye rimeligere pris enn designerstolen.

Nå venter jeg på en krakk fra Living, ganske lik Tolix sin, men til en fjerdedel av prisen.

I dag ble min kjære mann sendt innom Living en tur, for å kjøpe kaffikopper. Da jeg såg disse i reklameavisen, så måtte jeg bare ha dem. Kule, eller hva?

Det er vel ingen tvil at de er "inspirert" av designeren Rob Brant sin kopp. Den koster ca 100kr.
 På Living koster en kopp 25kr.

Så, hva er din mening? Støtter vi en dårlig trend med kopiering av design, eller er det rett og slett bra, at selv vi med normal økonomi, kan kjøpe kule "designer" møbler?

Jeg for min del syns det er helt ok, å er superfornøyd med de nye kaffikoppene mine!

--------------------------------------------------------
Formen er stigende, så i morgen er det jobb igjen.
Ha en fin kveld!

6 kommentarer:

  1. Jeg syns detr er helt kult at kjedene følger opp med kopier jeg;))
    Så har vi "vanlige" og råd til de fine møblene;))
    Jeg er ikke noe god på og se forskjeller heller jeg, syns de ser klin like ut, hehe

    Kule kopper!

    Klem line

    SvarSlett
  2. Jeg her helt for "billige kopier", slik at vi vanlige mennesker også har råd til fine ting. Jeg har sett meg ut noen "Tolix" stoler på Living og har ingen kvaler med det.. Kanskje dette tvinger designerne til å sette ned prisen på sine produkter...

    Ha en finfin kveld!!

    SvarSlett
  3. Jeg er for kopi, vil heller kjøpe den billige varianten og spare på det- og kanskje kunne kjøpe litt xtra:) Jeg har selv mye kopier av ting i hjemmet..De koppen var nais!! Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Så kule kopper!! Jeg er helt enig at det er OK - da får oss vanlige folk sjansen til å kjøpe noe som ikke koster skjorta også. :)
    Og jeg synes du har sååå fin blogg, følger med på den hele tiden og lar meg inspirere (men er litt dårlig på å legge igjen kommentar - fy seg!)
    Ha en super dag :)

    SvarSlett
  5. Hvorfor kjøpe dyrt når man kan få samme tingen for mye mindre penger sier jeg. Tror ikke det er mange som ser forskjell uansett :)
    Men jeg er jo da veldig glad i å finne gamle skatter å male de, syns det er en god følelse å ha gjort det selv. Også er det liten sjanse for at noen har noe som ser helt likt ut ;)

    SvarSlett
  6. åj åj åj... Falt virkelig for koppene! Så synd vi ikke har Living i Bodø.

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate