torsdag 9. februar 2012

En plass å samles

Hei!
Da vi flyttet inn i dette huset var en av tingene jeg savnet veldig, en plass på kjøkkenet der vi kunne samles.
Kjøkkenet er husets hjerte syns jeg, og å kunne sitte ned der om morgenen og nyte en kopp kaffi er drømmen. Å ha en plass å sitte for gjester mens jeg lager mat eller baker, hvor ungene kan sitte å tegne mens jeg lager middag, eller bare sitte å lese. Kjøkkenet vårt er lite, men har en stor åpen flate midt på. Jeg har tenkt at det blir for trangt med ett bord og stoler der, men plutselig kom jeg på disse nette transcherbordene som IKEA selger. Noen av de er ganske små og med hjul på, slik at de er lette å flytte vekk om vi trenger plassen. Billige er det også!
Så jeg putlet litt i Photoscape, målte og styrte, og det ser ut til at drømmen om en spiseplass på kjøkkenet kan gå! :)


Så da blir det en IKEA tur i forbindelse med Fabelaktig treffet i Stavanger neste mnd, om jeg ikke blir for utålmodig og fyker en tur alene.

Ha en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Spennende :-) Både prosjektet og så må jeg innrømme at det blir spennende å se om du klarer å vente ;-)
    Jeg hadde aldri i livet klart det!

    Trancherbordene fra Ikea er kjempe nette, blir helt sikker kjempe fint på ditt flotte kjøkken.

    Jeg planlegger shopping ruta mi i Oslo, må jo prøve å få med meg de beste butikkene når jeg er der. Men rekker nok ikke over alt på ei helg... Men blir stas å innom Home & Cottage og Granit iallefall ;-)

    Ønsker deg en finfin torsdag, snart helg igjen ;-)

    Klæm Vibeke

    SvarSlett
  2. Å den ideen likte jeg! Likte spesielt det at barna kan sitte å tegne og vi kan ha det sosialt mens mor lager mat! Denne må jeg også tenke på

    SvarSlett
  3. Så herlig når det går opp et lys =)

    Vi har masse middagsbesøk, siden mannen min er
    kokk og har mange kokkevenner, og jeg er bakekjerring og elsker å ha besøk. Drømmen her er også å ha mere plass til dette formålet. Jeg tegner,
    konstruerer og gleder meg virkelig til å få nytt kjøkken.
    Her trengs det dog litt større grep...

    Og du, LENGE leve Ikea! Billig, praktisk og snyggt =)

    Fineste torsdagen til deg.
    Ane

    SvarSlett
  4. Ååå, det blir koselig! Jeg er stor fan av slike "små-øyer" på kjøkkenet!
    Gleder meg til å se når du (evt.) har fått det på plass :)

    Ha en fin kveld!
    Klem
    -Amalie

    SvarSlett
  5. Kommer til å bli fint! gleder meg til å se resultatet her! :)
    Ser lyslenka di i innlegget under og skjønner at jeg må få opp min! :) Den er så fiiin!

    Klem Anine

    SvarSlett
  6. Hei Silje. Flott blogg du har, kikket meg rundt og likte meg godt! Følger deg videre:-)

    SvarSlett
  7. Helt enig med deg :)
    eg ønsker ett kjøkken der alle kan samles.
    Lage mat, mens barna tegner eller gjør noe slikt :-)
    vi har trykt ett bord inn der. men det er veldig trangt...
    Håper å få en bedre løsning når vi skal pusse opp :-)
    Det blir spennende å se ka du får til med transcherbordet.
    Hilde

    SvarSlett
  8. Herlig da - kommer til å bli så koselig!!
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Veldig koselig å kunne sitte samlet når en holder på på kjøkkenet!! Såg engang noen som hadde en høvelbenk som trancher bord. Veldig kult, og rustikt!!! Hadde jeg hatt plass, skulle jeg garantert hatt en sånn :)

    SvarSlett
  10. Hei =) Såå utrolig fin blogg du har =) Herlig!

    Ser så mange har skrevet om din utfordring om kaffe/te stajon så slenger meg med jeg også .. Har linket tilbake til deg =)

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate