fredag 3. februar 2012

DIY; "Ferm living lysestake"

God fredag!
Her  har det snødd mye, og jammen ble det fint!
Tusen takk for så mange flotte kommentarer på mitt bidrag i Nib utfordringen, dere er best ;)

Nå skal dere få se det ferdige resultatet av ett diy prosjekt jeg begynte på for noen uker siden; Lysestaka ala ferm living. Dere vet, den kule adventstaken de hadde.

Jeg ble fasinert over fargene, formen og måtte bare prøve å lage en selv.

Du trenger:
Trekuler i forskjellige størrelser
Maling
Skinnsnor
Treborr.

Slik gjør du:
Mal kule i de fargene du ønsker, jeg kjøpte ett ferdig sett med farger på Trendhuset her i byn.
La de tørke på for eks en strikkepinne eller snor.
De største kulene skal lysene stå i, så borr hull med en treborr.

Tre kulene i den rekkefølgen du liker, og lag en knute på skinnsnoren godt i begge ender


Ferdig!

Ble den fin eller? Jeg har bare to lys i den, og syns det holder. Til jul får jeg tre på to ekstra kuler, så blir det adventstake. *smil*

Ha en fin dag!

12 kommentarer:

  1. Så kreativt! Den ble kjempe fin :-)
    Nydelig bilder i innlegget under! Jeg har lyst på ny tapet på fondveggen i stua - og sikler litt på de betongtapene!!! Din er kjempe fiiin!
    God fredag og god helg :-)
    Klem carina

    SvarSlett
  2. Så KREATIV og FLINK du er Siljemor!!
    Den ble kjempestilig!!!
    Ønsker deg en fin fredag :)
    Snart er det helg ;) Kos deg!!
    Klem Pauline

    SvarSlett
  3. Kjempefint å smart Silje! :)
    Ha ei go fri-helg. Sjøl ska eg på kongekrabbe -å pakkefest hos Anbjørg:)
    Fra Helen

    SvarSlett
  4. Kjempe stilig!

    God helg.

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  5. Knall fin :) Slik har jeg så lyst til å lage også, men eier ikke borr :(
    Ønsker deg en flott fredagskveld
    klem Jane

    SvarSlett
  6. så lurt å lage en selv, og den ble kjempefin

    SvarSlett
  7. Veldig stilig! Og kreativ. fikk lyst å lage en slik :-)
    God helg!
    Hilde

    SvarSlett
  8. Nydelig!!!

    Gleder meg til i morgen:-)

    SvarSlett
  9. Åh! Så fin!
    Hva du kan! flinke Silje!

    Ha en kjempefin kveld!

    SvarSlett
  10. Utrolig stilig!! Så flink du er!
    Hva brukte du for å få de største kulene til å stå stødig og ikke rulle?
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  11. Så fin stake! Har kikket litt på den til Ferm Liviing, men din er jo like fin! Må kanskje prøve ut selv.... Godt jeg ogås har en mann med treborr;-) Takk for hyggelig selskap i dag ved bordet:) Koselig å møte det "på ordntli".

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate