lørdag 3. desember 2011

Kyssemunner! (Pikekyss)

Hei!

Til bursdagen min fikk jeg en utrolig fin bok av søstrene mine; Manuela sin!
Den har jeg og Elena bladd endel , og i går skulle vi lage pikekyss, eller "kyssemunner" som Elena kaller dem. *smiler*

De ble kjempe gode, og her er oppskriften:

3 eggehviter
115g sukker
1 ts vaniljeessens
1 knivsodd salt
Noen dråper sitron
Farge (vi brukte rød konditorfarge).

Mix alt på høy hastighet, til du får tykk marengs.
Sprøyt dem ut med sprøytepose (de blir finere med en stjerneformet tipp, men den fant jeg ikke), stek i ovnen på 100grader i 45 min.
La dem deretter stå en time til i ovnen etter den er avslått. (Vi spiste dem før det da, hihi).


En liten ide til en vertinnegave eller til en god nabo?


Ha en fin kveld! Vi skal til naboen og spise ost og kjeks, gleder oss!

10 kommentarer:

  1. ja, så god ide!!!
    kjempe SØT gave da.
    Kjempelekker pose med lekker pynt:)

    SvarSlett
  2. Super idé, ikke bare smaker de godt, men ser også veldig pene ut :)

    SvarSlett
  3. Det var jo lurt:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Mmmm, de så gode ut ja;)
    Er deilig med skikkelig søte kliss innimellom ♥
    Koselig navn snuppa har laget til de, hihi;)

    Ha en kos kveld!

    Klem line

    SvarSlett
  5. Å de så gode ut!! Veldig god ide til vertinnegave, tror jeg må prøve å lage de!! Boken til Manuela står på min ønskeliste - hun er jo sååå flink :)
    Og hvilket herlig navn frøkna fant på, kyssemunner!! *liker det*
    Nyt resten av helgen :) Klem Pauline

    SvarSlett
  6. Sånt er så godt synes jeg! Søtt og godt!
    Fikk lyst til å prøve å lage sånne en dag jeg også!
    Vi har hemmelig julevenn på jobben nå frem til jul, og min venn har cøliaki, så jeg prøver å lage litt ting til henne som hun kan spise! Dette er jo perfekt!

    SvarSlett
  7. De så gode ut!! Herlig gave og gi bort!
    Takk for tips :)

    Klem

    SvarSlett
  8. Disse bakte jeg i sommer, og tenkte å bake de nå til jul og:)

    Ha en fin 2.søndag i advent:)

    SvarSlett
  9. å det er noe for meg..))

    og herlig gave..))

    ha en fortsatt fin søndag..))

    SvarSlett
  10. Disse var jo super søte :) Tusen takk for oppskrift. Har allerede ett brett i ovnen.. gleder meg til å smake.
    Eksperimenterer litt med farger også. Håper på søt rosa og lilla. Blir spennende å se ;)
    Manuela si bok står høgt oppe på mi ønskeliste også.
    Hilde

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate