mandag 27. juni 2011

Sommerkake- Bjørgs festkake!

Hei!
Hvis du skal bake en kake i dag, så anbefaler jeg denne på det sterkeste!:

Bjørgs festkake.



Du trenger:

*1pk fløte
*1 pk philadelphia ost naturell
*ca1/2 dl melis

*1/2 - 1 pk Safari kjeks med sjokolade (spørs hvor stor kake du lager).

* Bær& frukt etter eget ønske. Jeg brukte 3 bananer, 2 kiwi og skogsbæblandig fra fryseren.

Slik gjør du:

Pisk fløten nesten ferdig, tilsett deretter osten og pisk den luftig.

Smak til med melisen, kremen trenger ikke bli så søt pga at bunnen er det.

Knus kjeksene og trykk dem ut i en form.

Smør kremen over.

Hakk bananer og kiwi i passelige biter, å legg på kaken.

Tøm over en pose skogsbærblanding (400g), og sett kaldt til den skal serveres.



Denne kaken fikk jeg servert på sist jobbfest, og jeg laget den til naboene på tunet i går, alle var enige om at den var kanllgod!
Så takk til Bjørg for en fantastisk god kakeoppskrift!

Ha en fin mandag!

4 kommentarer:

  1. Mhmm. den ser fantastisk ut. en slags ostekakevariant uten så mye styr! Og safarikjeks er jo myyye bedre en f.eks digistive.
    Skal testes ut ved en festlig annledning!

    SvarSlett
  2. Takk for fine hilsner ifra deg som alltid:))) namnamnam.. Jeg er kakemenneske.. Så denne må lages og smakes:) Stor klem fra meg

    SvarSlett
  3. Den så kjempe god ut!Oppskrift notert,takk som deler:)Har helt bakedilla for tiden,så en god oppskrift kommer godt med:)

    Klem Jeanette

    SvarSlett
  4. Denne må jeg bare prøve. Takk for at du deler :)

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate