onsdag 28. juli 2010

Middagstips! Pølser.

Pølser trenger ikke være kjedelig og usunt!
Elena er veldig glad i pølser, akkurat som pappan sin, og det blir en eller to pølsemiddager i uken her i huset.

Så da tenkte jeg å dele noen tips med dere!

Kyllinggrillpølser i grønnsaksform.

Du trenger:
1 brokkoli
1 rød paprika
1 gul paprika
Cherrytomater
Salt&pepper
Olivenolje eller annen god olje.



Alt legges i en ildfastform, ha over noen klunker olje og dryss over salt og pepper. Settes i ovnen på 225grader i 10-15 min.










Tilbehør:
Potetmor laget med poteter, smør, fløte og salt&pepper. Gjerne litt raspet parmesan også hvis du liker det.
Kan også serveres med ris eller pasta.


I dag laget jeg en pølsegryte som også var veldig god.

Pølsegryte med Creme Fraiche.

8 dl vann
1 blokk kyllingbuljong
Gilde grillpølser (evt lettere type)
5 store poteter
1/2 løk
2 store gulerøtter
1 boks creme Fraiche
Salt og pepper
Kruspersille.

Skrell og del opp potetene og gulerøttene i  middels biter.
Løken finhakkes og pølsene skjæres i passelige biter.
Ha vannet og buljongblokken i en stor kjele og kok opp.
Ha i potetene, løken og gulerøttene, og kok i 10 min eller til potetene og gulerøttene er helt myke, og potetene gjerne er litt løse.
Da putter du i pølsene, koker 5 min til før du tilsetter Creme Fraiche`n og smaker til med salt og pepper.
Gi det ett oppkok og server med rikelig hakket kruspersille, og gjerne ett godt brød!

Fikk ikke tatt bilde i dag, men den er absolutt verdt ett forsøk!

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate